geringe.reismee.nl

thuis

We zijn weer thuis! Dit is het laatste verhaal van onze geweldige trip. Het is maar een kort verhaal want zoveel is er niet gebeurd.

We zijn gisteren nog in het hotel wezen eten. Dat moest wat eerder ivm ons vertrek, dus het was erg rustig. Ger is een geweldige globetrotter en kiest voor fish and chips

Laughing
Een van zijn favoriete maaltijden. Ik had iets met noedels en ik zag de bui al hangen toen er dus stokjes bij mij werden neergelegd. Op het vliegveld van Sydney had ik al een beetje geexperimenteerd met stokjes voor de sushi, maar daar plakte de rijst. En dit was allemaal los. Dus ik aangegeven dat ik daar dus niet mee wist om te gaan en dat ik het best wilde proberen maar dan had ik hulp nodig. Je kunt je de lachende gezichten van het personeel voorstellen. Er werd een van de serveerster geroepen die een expert bleek te zijn. Had ze moeten leren toen ze in een Chinees restaurant ging werken. Dus ze probeerde het mij ook te leren, maar zij was links! Ze heeft ontzettend haar best gedaan en vond het heel erg leuk. En ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg kramp in mijn hand dus ben toch uiteindelijk overgestapt op een gewone vork. Aan het eind van de maaltijd kreeg ik op een dienblad netjes in een servet een paar mooie stokjes. Dat was om te oefenen. Uitgezwaaid door het personeel van het restaurant zijn we naar onze kamer gegaan en hebben de laatste spullen in de koffer gedaan. Voor de rest is er weinig gebeurd. We waren ruim op tijd op het vliegveld en alles verliep volgens schema. Ik vond de security op Heathrow soms bijna mensonterend. Er was een man die de riem van zijn broek moest doen, zoals iedereen. Maar deze meneer gebruikte hem echt om zijn broek op te houden, dus toen moest hij met een hand zijn riem afdoen en met de ander zijn broek vasthouden, want je zag 'm gewoon zakken. En het geduld van sommige beamten was erg klein. Ze gaan er van uit dat iedereen hun Engels goed verstaat, dus dat leverde ook nogal was vertraging en gemopper op. Rond 9 uur zijn we op Schiphol geland. Jan en Lyyda stonden al te wachten, dus het was heerlijk koffers in de auto en naar huis.

Jullie hebben begrepen dat we hebben genoten van onze reis. We vonden het heel erg leuk om dit weblog bij te houden en we vonden de reacties geweldig. Diaan, je staat met stip bovenaan. Geweldig al die reacties van jou. We waren heel verbaasd hoeveel keer onze verhalen zijn gelezen en dat het er zoveel waren. Heel leuk om te ervaren.

Plannen voor volgende verre vakanties zijn er al......... en dan zullen we zeker weer zoiets doen. Het weblog blijft bestaan en andere foto's zullen op mijn internetalbum verschijnen. zo gauw dat is gebeurd laat ik het iedereen weten.