geringe.reismee.nl

Sentosa dag 2

Vrijdag 6 augustus Singapore dag 2

Vandaag blijven we de hele dag op het eiland, er is namelijk zoveel te beleven dat we ons hier best weer zullen vermaken. Het personeel in de ontbijtzaal is weer zeer vriendelijk en behulpzaam, je krijgt er echt het gevoel dat je hun gast bent. Ze willen alles wel voor je doen. Wij hebben ons eten zelf in onze mond gestopt, maar als je er om zou vragen zouden ze dat waarschijnlijk ook nog wel voor je doen. Na het eten weer naar buiten en weer loop je tegen de muur van warme lucht op, het valt als een deken op je. Vandaag lijkt het nog veel drukkender te zijn dan gisteren. In de tuin van ons resort lopen pauwen, salamanders en eekhoorns en dat is wel weer even wat anders dan een koolmees of de kat van de buren. Er staat wat wind, maar dat betekent niet dat het wat koeler is, de warme lucht van verderop wordt gewoon verplaatst. We nemen de tram (een soort open bus) naar het Siloso Beach in het westen van Sentosa. We zouden wel kunnen lopen, maar al het transport is gratis op Sentosa, dus daar maken we dan maar gebruik van. In Siloso is de Onderwater World. We bezoeken eerst de dolfijnenshow en zien de geijkte trucjes, klappen met de vinnen, bedelen om een visje en lekker hoog uit het water door de hoepel springen en met een flinke plons weer in het water terechtkomen. Daarna bezoeken we het aquarium, werkelijk schitterend. Vooral de kikvorsman die de vissen aan het voeren was had veel bekijks. Voor Inge was dit een hernieuwde kennismaking met gekleurde vissen, zij had ze al eerder gezien tijdens onze trip naar het Barriere Rif, maar dan in echt van zeer dichtbij. Naast het onderwatergedeelte zat ook nog iets heel aparts, een Fish Reflexology ruimte. Dat werkt zo. Je spoelt eerst je voeten en dan stop je ze in een bassin met allemaal kleine visjes. De vissen komen naar je toe en beginnen aan je voeten en benen te 'knabbelen'. Het is in het begin een erg kriebelend gevoel, maar na een poosje raak je eraan gewend en is het ontspannend. Het is een apart gezicht om al die vissen aan je tenen te zien hangen. Bekijk de foto maar voor een indruk, het is een beetje moeilijk te beschrijven. De hele eetpartij (want dat is het, de vissen ruimen dode huidcellen op) duurt zo'n 20 minuten. Er was trouwens ook nog een ander bassin met grotere vissen (maatje goudvis XXL). Daarna worden je voeten ook nog eens gedurende 20 minuten gemasseerd om de hele behandeling af te maken. Het werkt wel, je loopt daarna een stuk makkelijker, ook al voel je wel degelijk dat ze je voeten onder handen hebben genomen. Na de lunch hebben we nog een klein stukje gewandeld en zijn daarna teruggegaan naar het hotel, de warmte begon een beetje op te spelen. Wij Europeanen zijn niet geschikt om de hele dag in zo'n klimaat rond te lopen. De koelte in de hotelkamer deed in elk geval wonderen (airco!!). De rest van de middag hebben we gebruikt om onze verhalen en foto's weer een beetje op orde te brengen. 's Avonds hadden we weinig puf meer om nog ver weg te gaan, vandaar dat we in een van de restaurants van het hotel zijn gaan eten. Morgen is onze laatste dag in Singapore, we willen dan wel van het eiland af naar het vasteland en dan waarschijnlijk naar de Chinese wijk.

Groeten, Inge en Ger

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Hi dear friends,

Today we decided to stay on the island once again. There is so much to do, so why go someplace else. We headed for the Underwaterworld, with a dolphinshow (dolphins performing the usual stuff with a lot of splashing about) and a wonderful aquarium. Especially the scubadiver feeding the fish was quite an attraction. Then we went to the Fish Reflexology Centre. It goes like this. You put your feet in a basin containing small fish. As soon as your feet and legs hit the water, they start to nibble, creating a very tickling feeling. It's a special sight seeing al those fish hanging on to your legs and your toes, eating away the dead skintissue. Have a look at the picture for an impression. But it's relaxing too, after a while you start to get used to it. This lasted for about 20 minutes. The next 20 minutes your feet are being massaged thorougly and then you are given some rest. Needless to say this was a very special experience to us. After lunch we decided to get back to the hotel, where is was nice aqnd cool, unlike outside where it is hot and very sticky. Today some wind was blowing, but it was just shifting hot air from one place to another. In the hotelroom we could rest and work on our stories and photos. Tomorrow, our last dag in Singapore, we will go to the mainland and visit the Chines Quarter. And at 8.30 pm we will be picked up for our transfer to the airport, if all goes well. More about that tomorrow.