geringe.reismee.nl

Sentosa dag 1

5 augustus Sentosa

Doordat we vanmorgen vroeg (half 4) pas in ons mandje lagen, waren we niet echt helemaal op schema. In het vliegtuig hebben we nog wel hazeslaapjes gedaan. Toch hadden we om 8 uur het gevoel dat we deze dag wel weer aankonden. Dus onder de geweldige douche: een douchekop aan het plafond en bijna zo groot als een pizzabord. Vervolgens op naar het ontbijt. Altijd spannend hier. En jawel de geur van bami, rijst en ander exotische gerechten komt je weer tegemoet. Gelukkig houden ze ook rekening met Europese maagjes. Dus we hebben heerlijk gegeten. En ook hier is het personeel weer zo vriendelijk en behulpzaam. Ik ben bij de sap-chef geweest en die perst dan op dat moment bv uit meloen een heerlijk sapje.

Eerste plan: bezoek aan de Merlion, het symbool van Singapore. Het is half leeuw, half vis. Heeft te maken met een oude legende waarbij een prins op reis naar een onbekend gebied een leeuw en een soort vis tegenkomt. Je kunt naar de kop van de Merlion en dan heb je uitzicht over Sentosa en een deel van Singapore. Natuurlijk zijn er weer foto's van ons gemaakt en hebben we die gekocht! Ach ja, je moet toch laten zien dat je ergens geweest bent ;-) Vervolgens zijn we naar het strand gelopen en hebben daar een heerlijke cocktail genomen (verschillende vruchtensappen) en daarna gewoon rondgelopen. Openbaar vervoer is gratis op het eiland (bus en strandtram) en die heeft heerlijke airco.

's Middags ben ik naar het zwembad geweest op het dak van het hotel. Mooi uitzicht! Het is heel warm en vochtig en we kunnen daar tussen slecht tegen. Dus grote stukken lopen is niet mogelijk hier.

's Avonds is het hier een stuk beter. Het blijft dan warm 28C maar je mist dan de brandende zon. Dus weer heerlijk rondgelopen. En buiten gegeten. Allemaal verlichte bomen, paden ed Zeer sfeervol. We kwamen zeer voldaan thuis. Morgen weer een andere dag!

liefs Ger en Inge

******************************************************************************

Thursday 5th of August Sentosa

Due to our plane problems we didn't have much sleep. It was 3.30 am when we stepped into our bed. We woke at 8 am and felt that we could survive the day. So first a special shower: it's fixed into the ceiling and has the seize of a pizza plate. So that is great. then on our way to breakfast. Always exciting in this part of the world. And what we thought: it was walking into a Chinese restaurant. but luckily they had also food for a European tummy. Also we had a delicious breakfast. And the staff is very friendly and helpful, as in Australia. I went to the 'juice-chef' He makes your juice the moment you aks, eg from melon.

First plan: go to the Merlion, symbol of Singapore. It's half lion, half fish and has to do with a legend of a prince who travelled to unknown territory and meets a lion and a fish. By elevator you can go to the head of the Merlion. You can view Sentosa and a part of Singapore. Of course your photo is taken and we bought them! You have to show that we have been here ;-) Then we went to the beach and drank a lovely cocktail (a variety of fruit juices) and wander around. Public transport (beach tram and bus) is for free at the island and has airco. Later that afternoon I went to the swimmingpool at the rooftop. Beautiful view! It's very warm and humid here and we got problems with that. So we don't walk long distances.

In the evening it's much better. Temperature is more or less the same 28C but you misses the direct sunlight and that is much better. Sowe walked along. Had dinner outside. It's very 'romantic' with trees with lights, gardens with lanterns. Tomorrow an other day.