geringe.reismee.nl

Cairns - Sydney

Woensdag 28 juli Van Cairns naar Sydney

De dag begint vandaag al vroeg. De zon is er al weer vroeg bij en ook de gekleurde vogels in de bomen schreeuwen zich de longen uit het lijf. Het geeft niet dat we vroeg opgestaan, we hebben namelijk nog een aardige klus te klaren, namelijk het inpakken van de koffers. Met veel pijn en moeite lukt het uiteindelijk. Dan tegen kwart voor tien naar de lobby van het hotel, om 10 uur uiterlijk zullen we door de taxi naar het vliegveld van Cairns gebracht worden. De grote steden in Australie hebben hun vliegvelden in 2 afdelingen verdeeld, een voor internationaal vliegverkeer en een voor binnenlands verkeer. Wij moeten dus zijn op Caiirns Domestic Airport voor onze binnenlandse vlucht naar Sydney. De taxi komt precies om 10 uur en iets meer dan 10 minuten later staan we op het vliegveld. En dan ontdekken we dat onze laptop er niet bij is!!! De taxichauffeur stelt meteen voor terug te gaan naar het hotel, de laptop op te halen en die dan bij zijn volgende ritje naar het vliegveldmee te nemen. En hij scheurt weer weg. Ondertussen maar even gebeld met ons hotel, gelukkig, de laptop stond inmiddels al bij de receptie. Ze waren zelfs bereid die met een speciale wagen te komen brengen! Even een STERreclametje tussendoor: De volgende keer dat jullie lezers in Cairns zijn, zorg dan dat je in het Shangri-La Hotel terechtkomt, voor ons het allerbeste hotel waar wij gelogeerd hebben. En ja hoor, na een uurtje stopt onze chauffeur weer met een brede grijns en ons vertrouwde koffertje. Vergoeding hiervoor? No way, als jullie blij zijn, dan ben ik het ook, zegt-ie. En zo liep alles met een sissertje af. De vlucht naar Sydney verliep vlot, 'maar' drie uur vliegen. Het weer in Sydney is niet al te best, het regent behoorlijk en het scheelt wel 10 graden met Cairns. De auto opgehaald, een Mitsubishi Lancer, ook dit keer een grotere wagen dan we hadden besteld. Daarna de GPS aangezet en op weg naar Blaxland, een klein stadje ten westen van Sydney in de Blue Mountains. We komen precies in het spitsuur terecht en het is om vijf uur, als we wegrijden vanaf de luchthaven al donker. Het eerste uur rijden we maar weinig, meestentijds staan we stil, drie rijen dik. naarmate we verder van het centrum van Sydney af komen loopt de snelheid iets op. Rond kwart over zeven komen we eindelijk aan, wel weer in de stromende regen. Monica staat ons al op te wachten, we gaan snel aan tafel en 's avonds maken we het niet al te laat, het was tenslotte toch wel weer een enerverende dag. De komende week blijven we logeren bij familie, en daarom zal er totdat we in Singapore aan komen (volgende week woensdag) waarschijnlijk niet veel te melden zijn . Maar daarna gaan we natuurlijk weer gewoon verder waar we gebleven zijn, hoor!

Groetjes aan jullie allemaal, en rust maar lekker even een paar dagen uit van het verhalen lezen en fotootjes kijken, Inge en Ger

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

July 28th Cairns to Sydney

We are early birds this morning, having a last wonderful breakfast in our hotel. Then we continue the hard part of moving, putting all our stuff in the suitcases. Well, we succeeded in the end. At 9.45 we're down in the lobby, waiting for our taxi to arrive. It's only a 10 minutes drive to Cairns Domestic Airport, but then we discover we left our laptop in the lobby of the hotel. The taxidriver tells us he will go back to the hotel immediately to pich=k up the laptop and deliver it to us at his next airportjob. In the meantime we call the hotel. The laptop was found and was sitting at the hotelreception. The were even prepared to come and deliver it to us. After an hour or so our cabdriver arrives with a big smile, holding the laptop. Costs? No way, he tells us, when you're happy, so am I. Very good on him. And don't forget, the next time you are in Cairns, don't forget to stay in the Shangri-La Hotel!! No further problems on our journey to Sydney, which is only a three hour flight. In Sydney it's raining cats and dogs, it's quite chilly en already dark when we leave the airport. we pick up the car, switch on our GPS and end up straight away in Syney's rush hour. It takes us more than 2 hours to reach Blaxland, in the Blue Mountains, where a cousin of Ger's lives. We will stay with her for a week. We therefore will not be sending as muchs news as the previous days. But we will continue when we leave Australia for Singapore next wednesday.