geringe.reismee.nl

Undara

vrijdag 23 juli Undara

Wakker geworden door een enorm kabaal van vogels. Is toch een ander gevoel dan een wekker die naast je hoofd een of ander irritant melodietje de wereld in stuurt. We hadden nog wat restjes over van de afgelopen dagen dus ons ontbijt is vandaag een broodje banaan met jus d 'orange, niet het meest smakelijke ontbijt dat je kunt bedenken. Morgen doen we het luxe. We hebben een wandeling gemaakt naar het moeras. Onderweg hoor je zoveel vogels, maar het probleem is, je ziet ze niet!!!!! Dus een wandelingetje van een half uur duurt bij ons minimaal een uur omdat we proberen de vogels in de bomen te vinden. Soms is dat ook gelukt. We zien ook weer een hele horde kangoeroes. Grote, kleine, grijze, bruine........

We drinken ook een lekker kopje koffie en thee en dan horen we vanaf het wandelpad roepen. hoe het ons bevalt in de trein en hoe ziet het er uit? Kom maar kijken..... een echtpaar uit Brisbane dat hier met de caravan is en wel nieuwsgierig naar de indeling van zo'n trein. Het wordt een gezellig praatje. Het is dat we alle 4 om 1 uur met de excursie mee moeten en dat er nog wat gegeten moet worden, anders waren we lekker doorgegaan.

Om 1 uur verzamelen bij de receptie. We worden net als een stelletje padvinders geteld en bijnaam genoemd, vervolgens de bus in gestuurd en dan gaan we op pad. Onze gidsen zijn Chris en Steven. zij weten heel veel te vertellen over het ontstaan van de grotten, de geologische lagen en andere wetenswaardigheden. Het is heel opvallend dat de ene grot koel en de andere juist heel klam is. Maar het is heel indrukwekkend. Dit zijn lavagrotten en wij zijn in Engeland vooral in mijngrotten geweest.

We zijn aan het einde van de middag weer terug en willen toch nog even kijken of we weer wat kangoeroes zien. tot onze verbazing zit er een op ongeveer 100 m van onze trein en ik kan haar naderen tot ongeveer 1 meter. Dat is ongelooflijk. Ze blijft ook rustig zitten. Dus tijd om wat foto's te nemen. Helaas is er veel verschil tussen licht en schaduw en dat fotografeert lastig.

Dan wordt het zo langzamerhand weer tijd voor ons diner. De activiteit bij het kampvuur daarna is minder interesssant voor ons. Er wordt voorgelezen, maar dat boeit ons niet dus gaan we terug naar onze trein. gisteren zaten we tussen de Chinezen. vandaag tussen de ouwetjes die een rondreis maken. Ze hebben het wel eens over jongeren die lawaai veroorzaken, maar ouwetjes kunnen er ook wat van. En dan moeten ze nog wel om 5 uur op, want om 6 uur is het ontbijt en om 7 uur vertrekken. Krasse knarren....... en hun toilet zit buiten. Je zal op je 75ste nog in het donker op zoek moeten naar de toilet

toedeledoki

Ger en Inge

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Friday the 23rd of July Undara

We have been woken up by the strong sound of birds. It gives you a different feeling. It's better than be woken up by the terrible tune of a mobile at 6 o'clock. WE had some leftovers from the past few days so breakfast this morning means banana-sandwich with orange juice. Not the most tasteful breakfast you can imagine. tomorrow it will be more luxurious. Afterwards we made a walk to the swamp. On our way we heard so many birds, but the problem is that you hear them but you can't see them. So a normal walk of half an hour means for us twice the time because we want to see those yelling birds. We see a lot of kangaroos, big ones, little ones, brown, grey.......

After returning to our train we have a nice cup of coffee and tea en then a couple passing by says hello and wants to know how it is to stay in a train and which facilities there are. So we invite them in to have a look around. It's a couple from Brisbane with a caravan. The wanted to know where we come from, what we are doing here. We have to stop talking because the 4 of us should join the trip to the lava tubes at 1 pm.

At that time everyone is gathered around the reception for introduction and counting. We are like scouts, everyone calls 'present' when there name is called and has told where they came from. Then it's into the bus and on our way. Our tourguides are chris and Steven and they know a lot about those caves/tubes. It's amazing how cool one of the tubes is while the other one is damp. They don't look like the caves we haven seen in Wooky Hole or Cheddar Gorge. that are mining caves.

At the end of the afternoon we're back at camp and we wanted to look if we could find some kangaroos again.We are very surprised to see one just 100 m from our train. I can get to her as close as about 1 meter. It's unbelievable. She stays there. Time enough to take some pictures.

then it's dinner time. Afterwards there is a story teller at the campfire. Not very interesting for us. The man has too muchan accent. So back to our train. As neighbours we had a big Chinese family yesterday. Today is a groupe of elderly people. And the can make a noise. They keep on talking. In general the young ones cause the problems , but don't forget the oldies. they can make a lot of noise as well. Alarmclock at 5; breakfast at 6 and in the bus at 7. Quite a program for such oldies and they don't have a comfortable train as we do: no shower, no toilet; no washbasin for them. It's all central.