geringe.reismee.nl

Normanton - Georgetown

Woensdag 21 juli van Normanton naar Georgetown

Vandaag niet veel gedaan, we waren eigenlijk wel blij uit Normanton te mogen vertrekken. We zullen aan onze reisorganisatie zeker laten weten wat we van het verblijf hier vonden. Op weg dus voor opnieuw zo'n 300 km. Onderweg weer genoeg dieren gezien, levende wel te verstaan. een keer moesten we zelfs helemaal stoppen om een moeder kangaroe en kind niet omver te rijden. Ze zaten daar rustig midden op de weg en maakten totaal geen aanstalten om opzij te gaan. Uiteindelijk hopten ze het struikgewas in. Verder weer de gebruikelijke lange rechte wegen, met van tijd tot tijd zo'n smal stuk er in, waar bij je elkaar wat moeilijker kunt passeren. Georgetown is weer een klein plaatsje, tijdens ons verkenningsritje hebben we alle straten minstens drie keer rondgereden. Weinig vermeldenswaard dus eigenlijk, of het moest zijn dat Inge tijdens het bezoek aan een openbaar toilet een grote kikker in de wcpot tegen kwam. Ook het bezoek aan het VVV was nog wel te noemen, de dame die ons hielp, Jo, was erg behulpzaam. Ook hebben we daar al een excursie in onze volgende plaats geboekt. Van de twee excursies op ons lijstje bleek er een, Wildlife at Sunset, alvast voor de komende drie dagen volgeboekt te zijn. En laat dit nu juist de excursie zijn die er op papier het mooiste uitzag, compleet met vleermuizen en slangen. Jammer, dus. We zullen wel zien wat het gaat worden. Daarna hebben we nog maar een wandeling naar en in de rivier gemaakt. Nat worden was er gewoon niet bij, er zit gewoon geen water in. Dit keer maar een kort verhaaltje, dat kan toch voor de verandering wel een keer.

groeten, Inge en Ger

********************************************************************************

Wednesday 21st of July Normanton to Georgetown.

Hello everybody,

A short story this time. There isn't a lot to tell, We spend most time of the day travelling, another 200 miles or so, along the well-known long and straight roads. We spotted plenty of animals this time, and even one kangaroo and her child made us stop. They sat there in the middle of the road, and only when we came too close they hurried back into the woods. Georgetown is just a very tiny place, with only 12 streets, perhaps 13. Very quiet. We made a short walk along and in the river, no problem about that, there was simply no water in it at all. At the TIC we tried to book for an excursion in Undara, our next stopping place. But unfortunately they were already fully booked for the next three days, so no luck there. More news? Well, Inge met a big frog in the toilets, that's all. Tell you more, next time.