geringe.reismee.nl

Caloundra en Gatton

Zondag 11 juli

Zodra we het (wederom) uitstekende ontbijt achter de kiezen hebben gaan we op pad om alvast wat te eten en te drinken te halen. Vandaag wordt onze huurauto afgeleverd bij het hotel. Dat zal om half 11 zijn. En we weten niet hoe lang we er over zullen doen om naar Gers nicht Gemma te rijden. Stipt op tijd staat de wagen voor de deur, er zit een navigatiesysteem bij, maar dat is al lang geleden voor het laatst bijgewerkt. We komen wegen tegen en afslagen waar de juffrouw ons naar toe wil sturen, die er in werkelijkheid niet (meer) zijn. Al met al verliezen we er een hoop tijd door, de reis duurt 2x zolang als verwacht. Ger is Gemma's petekind, naar goed katholiek gebruik moet de peettante er op toe zien dat het petekind een goede en vooral katholieke opvoeding krijgt. Dat laatste is dus wel een beetje mislukt. We hebben een allerhartelijkste ontmoeting. We rijden wat rond door Caloundra, drinken nog een kop thee langs het water en eten nog een hapje Thais. Het is dan allang donker en moeten we weer naar huis, een rit van toch ook nog wel zeker een uur. Pas tegen half elf zijn we weer terug bij ons hotel. Ons bed lag ons toen al een hele tijd te roepen.

Maandag 12 juli

Vandaag is het onze vertrekdag uit Brisbane. De wedstrijd van vanochtend (begon hier om half 5) hebben we maar niet bekeken. Na het ontbijt schieten we iemand van het personeel aan om te vragen naar de uitslag. Natuurlijk valt het tegen, we hadden het liever anders gehad. Lang kunnen we er niet mee zitten. De lucht is vandaag weer strak blauw. We hebben het even druk, de koffers moeten ingepakt worden, de kamer moet aan kant en gecontroleerd worden. Als je iets vergeet, ben je niet zomaar even terug. Ook even bij de opticien langs. Hopen dat die wat aan de bril van Inge kan doen. Gelukkig, glas kan er weer in, schroefjes vernieuwd en alles weer even aangedraaid. Onze bestemming van vandaag is Toowoomba, met een omweg langs Gatton. Net als 8 jaar geleden gaan we daar langs een penvriendin van Inge. Die woont echt ver weg uit de bewoonde wereld. Geen waterleiding, het regenwater wordt opgevangen en dat wordt gebruikt voor de huishouding, mobiel telefoonverkeer is ook niet mogelijk en ze woont aan een misschien wel 30 km lange weg. Onze Tomtom stuurde ons in eerste instantie dan ook vrolijk langs het huis. Pas aan de huisnummering konden we zien dat we verkeerd waren. Na het bezoek gingen we verder naar onze eindbestemming voor vandaag, Toowoomba, een grote stad met een lange steile weg er naar toe. Vrij snel hebben we ons motel al gevonden. Er is daar ook een restaurant bij, en daar gebruiken we het avondeten, allebei hebben we barramundi, een lekkere vissoort. Onze borden liggen vol (heel gewoon, hoor, voor Australische begrippen) zodat een toetje er vandaag dus niet in zit. Daarna maar weer terug naar onze kamer, en nog maar achter de laptop gekropen. In dit motel is draadloos internetten gratis en daar gaan we dan dankbaar gebruik van maken. We vinden het trouwens wel heel erg leuk te merken dat onze verhalen en foto's druk gelezen en bekeken worden. Het doet ons goed om op deze manier contact met het warme kikkerlandje te houden. We gaan er dus zeker mee door.

Groeten, Inge en Ger

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dear Friends,

Sunday July 11th

Today is going to be a busy day. We will be visiting Ger's cousin, who lives a town near the coast, some 60 miles north of Brisbane. Our hire car was delivered at 10.30 but a took us quite a while before we were really on our way. The satnav system that was included, wasn't working too well, it was a long time since it was last updated as we found out. We came across a lot of newly built roads and also at quite a number of roads that didn't exist any longer. So we had one detour after another. We expected to cover the distance in one hour but it took us two instead. Finally we reached Gers relative, who we hadn't seen for some time, she took us for a tour of the town en finally we had dinner together, A very enjoyable day after all. Then back to Brisbane in the dark, arriving at the hotel at 10.30 pm, tired.

Monday July 12th

Soon after breakfast we found out the result of last nights' World Cup Final. We decided not to get up and watch the match live, starting at 4.30 am Eastern Australian Time. After breakfast it was time to pack the bags and hit the road again under a very blue sky in glorious sunshine. Today we will visit a penfriend of Inge's, who we also visited last time we were over in Australia in 2004. We had a cup of tea there and after that it was back on our way to our final destination of the day, Toowoomba. But again it took us some extra time to get there because of this dodgy satnav. But we got there in the end, safe and well. We decided to have dinner at the motel so we could empty our usual bottle without any problems at all.