geringe.reismee.nl

de eerste dagen

Eindelijk bericht van de andere kant van de wereld. Het zat op technisch gebied niet echt mee. We dachten op Schiphol te kunnen internetten, maar daar had je toch weer een kaart voor nodig.

Zaterdag 3 juli zijn we door Jan en Lyda naar Schiphol gebracht. Alles heel relaxed. Eerst naar het motel aan de A4 en vervolgens een kijkje nemen op Schiphol. Dan blijkt het een probleem te zijn om van Schiphol weer bij ons hotel te komen. Via Kudelstaart is het uiteindelijk gelukt. We zijn in ons hotel met z'n vieren wezen eten. Niet onverdeeld succes: als je om half 8 je bestelling doorgeeft en 3 kwartier later komen ze melden dat de mihoen op is......

Best wel redelijk geslapen. Om half 6 opgestaan.Met de bus naar Schiphol gebracht. Daar moesten we ons nog inchecken. Dat was zaterdagmorgen thuis (via internet) niet gelukt vanwege storing bij British Airways. Dus dan maar op het vliegveld inchecken. Geen probleem. Veiligheidsscan verliep vlot. Ook de schoenen uit, riem af maar verder alles onder controle. Voor deze korte vlucht ook een kleiner toestel. In Londen aangekomen in Terminal 5: wat een mooi gebouw! Met de bus naar Terminal 3 en dan op een drafje naar de gate. Helaas ik had een misrekening gemaakt met de zitplaatsen: geen stoelen boven, dat was premium ecnonomy en wij zaten dus bij het gewone volk ;-) dus met 3 naast elkaar. Knappe jongeman naast me, dus geen klagen. 's Avonds had ik op elke schouder een man!!!! Aan de ene kant jong en onbekend, aan de andere kant ..... Op de staart van de Airbus zat een camera die naar voren gericht was en daardoor was het leuk om de start van bovenaf mee te maken.

De reis naar Singapore viel reuze mee. Veel entertainment en dat scheelt een hoop. Om 7 uur ging alles op donker: ofwel slapen. 8.00 uur lokale tijd en 2.00 uur Ned. tijd kwamen we aan in Singapore. Korte tijd om over te stappen, maar veiligheidscontrole viel mee. Nu geen schoenen uit. Maar wat viel dat laatste stuk naar Perth tegen. 5 uur vliegen, maar na 3 uur hadden we het helemaal gehad. Gelukkig was het toestel niet vol zo konden we 'ligplaatsen' opzoeken. Perth heeft een vrij klein vliegveld. Wij waren al voorbereid op koffers leegmaken, ondervraging van onze incheckkaart (voor wie het kent : denk aan het programma Border Security), maar wij waren toch binnen no time door douane en quarantaine heen. Even na vieren(plaatselijke tijd) kwamen we in ons hotel aan, en dat was net een uurtje voor zonsondergang.

Hotel is luxe en daar maken we gebruik van. Slippers, badjas, krant etc De eerste nacht was dus geen succes: om half 3 zaten we klaarwakker in ons bed te lezen. Gevolg was dat we 's morgens laat wakker waren en nog net op tijd konden meedoen aan het ontbijt. Vervolgens Perth verkennen. We belanden bij de Swan Bells, een soort carillon dat je kon beklimmen met mooi uitzicht. Nu schijnt het in Perth dus winter te zijn, maar dat valt dus wel erg mee. In je t-shirtje zit je dus gewoon in de zon aan het water en 's avonds merk je dat je een verbrande kop hebt. We draaien nu nog steeds ons hoofd om naar elk gekleurd vogeltje dat voorbij vliegt of dat hoog in de palmbomen het hoogste lied zit te brullen, maar daar zullen we waarschijnlijk wel aan wennen.Zeer de moeite waard. Voor woensdag een bootcruise uitgezocht naar Freemantle en mijn eerste knuffel gehad met een Australier die een reis probeerde te verkopen ;-) In de middag naar Kings Park. Een geweldig groot park met allerlei vertier en dan merk je weer dat je moet oppassen welke taal je spreekt. Ger had een tijdje met een man zitten kletsen een geen van tweeen wisten ze van elkaar waar ze vandaan kwamen: NEDERLANDERS. Alleen die man woonde in Nieuw Zeeland en was in Perth op vakantie. De dag afgesloten met een gezellige maaltijd in het centrum van Perth.

Het zal best voorkomen dat we langere tijd niets melden. Dat heeft dan te maken met internet. Want alles lijkt zo eenvoudig op papier maar in praktijk loopt het wel eens anders. Dus ....... geduld is een schone zaak. En we maken gewoon zoveel mee, gewoon te veel om op te noemen. Enne.......je gelooft het of niet, we weten haast nu al zeker, dat dit niet onze allerlaatste reis deze kant uit zal zijn.

liefs Ger en Inge

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

At last some news from the other side of the world. We had some technical problems. We thought we could use internet on the airport ,but that was a mistake.

Our friends Jan and Lyda took us to the airport on Saturday , quite a challenge because we couldn't find our way back from the airport to the hotel. They stayed for dinner. Not very succesfull because 45 minutes after I ordered my meal they came to tell me that they didn't have that ingredient anymore. If I would be so kind to order something else.

We had a reasonable journey. I sat between a young handsome guy and an old....... they both needed my shoulder to rest on while they were sleeping. It was just ordinary economy, so the usual narrow seats and 3 in a row instead of 2. but we managed.

Between London and Singapore we flew on an Airbus A380, a sort af double decker airplane. It could contain some 450 people. There was also a lot of entertainment on board so we could watch films, listen to music or play some games. It even had a camera at the tale end, so we were able to watch live pictures. Especially taking off and landing was very exciting. At 7 pm it was time to go to bed. Quite early but we were ordered to close the screens. We arrived in Sinapore at 8.15 am and we wanted to wash our face and clean our teeth. We were early so that wasn't a problem. The next leg to Perth took 5 hours but after 3 hours we were completely fed up. The plane was quite big but mostly empty, so we could use other seats to stretch our legs. No problems at all at customs and security .We arrived at Perth some 45 minutes late, took a taxi to the hotel, just in time to see the sun set at 5 o'clock.

The hotel we are staying is quite luxourious, plenty of space and everything we needed . Perth is a wonderfull city and although it is supposed to be winter, it's nothing like the winters we know. Today we had plenty of sunshine and had lunch and tea and coffee outside. We feel jetleg is not bothering us now afyter a day in open air. Tomorrow (wednesday) we will be off to Freemantle by boat. And we are almost sure this not the last we will be visiting Australia and the next time we will spend more time in Perth, it's such a wonderful place. Wll, off course there is much more to tell but we will save that till next time.